|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Steffie Moderator-team

|
Geplaatst: zo feb 10, 2008 4:09 pm Onderwerp: Happy Dog/Happy Animals/Felix/vd Handyhoeve Yvonne Crama |
|
|
Ik heb begrepen dat op 02-03-2008 om 21.30 een TV-uitzending komt met oa. Yvonne Crama op:
SBS6, "Das je goed recht"
Veel succes gedupeerden. _________________ Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid..........
Laatst aangepast door Steffie op za mrt 01, 2008 12:04 am, in totaal 2 keer bewerkt. |
|
| Naar boven |
|
 |
Steffie Moderator-team

|
Geplaatst: zo feb 10, 2008 4:15 pm Onderwerp: |
|
|
Voor zover mij bekend is er 12 januarie 2007 ook al een onderzoek geweest waarvan ik de uitslag nog had:
Ivm. de kontrole die er op 12 januari jl. geweest is vind ik het belangrijk dat onderstaande info vermeld wordt hier:
Onregelmatigheden waarvoor proces-verbaal van waarschuwing werd opgesteld:
* administratie tekortkomingen
* waarborgcertificaat niet conform de wetgeving
Mevr. Crama dient dit aan te passen
* identificatie en registratie niet conform
* documenten bij de invoer van honden
dit zal opgevolgd worden door het FAVV (Agentschap) die deze
vergunningen/certificaten dient af te leveren / te controleren.
Een voorbeeld van een geldig certificaat dat Yvonne moet verstrekken aan de kopers:
GARANTIECERTIFICAAT
Opgesteld overeenkomstig art. 29 van het KB van
/
/
houdende de erkenningsvoorwaarden voor hondenkwekerijen, kattenkwekerijen, dierenasielen, dierenpensions en handelszaken voor dieren, en de voorwaarden inzake de verhandeling van dieren.
Dit document geldt als bewijs van de waarborg die wordt toegekend door de verkoper indien het dier dat het onderwerp uitmaakt van de verkoop is aangetast door bepaalde aangeboren aandoeningen die niet werden vermeld door de verkoper of indien het dier sterft als gevolg van bepaalde infectieuze aandoeningen.
_________________________________________________________________________________
Verkoper : Naam:
..Voornaam :
.
.
Handelsnaam :
.
..
Adres: straat
.
..; nr.
te :
..
..(postnummer);
.
..(gemeente)
Tel.:
. Fax : ...
..........
.... E-mail :
Erkenningsnummer (indien vereist) :
Koper : Naam:
. Voornaam :
...
Adres : straat
.; nr.
te :
....(postnummer)
.
. (gemeente)
Beschrijving van het dier
Hond / Kat*: Ras : ...............
.....
Geslacht :
.............. Geboortedatum:.....
.
...........
Vacht (kleur soort) :
..
Bijzondere kenmerken :
....
Identificatieteken (microchip / tatoeage*) :
.
.
....
Datum van aankoop :
.
Datum van overdracht : .................
...
Stamboom : inbegrepen in verkoop : ja/ nee *
Indien ja : - hij wordt afgeleverd bij de overdracht*
- hij werd officieel aangevraagd en zal door de verkoper bezorgd worden van zodra hij de stamboom heeft ontvangen *
afgeleverd door:
.
Aankoopprijs omvattende alle kosten met inbegrip van identificatie en vaccinatie:
...EURO
____________________________________________________________________________________
Art. 1 Van zodra de koper een ziektesymptoom vaststelt, zal hij een dierenarts raadplegen en zich houden aan de maatregelen die deze voorschrijft. Hij heeft in alle omstandigheden de vrijheid van keuze van dierenarts. De kosten van de dierenarts, evenals de andere kosten verbonden aan de behandeling, zijn ten laste van de koper.
Art. 2 Aangeboren afwijkingen (is niet verplicht door het kb van 17/02/1997)
(Indien binnen de periode van 10 dagen, beginnend op de dag na de overdracht, ιιn van de aangeboren afwijkingen vermeld in onderstaande kader wordt vastgesteld door een dierenarts zonder dat de verkoper de aanwezigheid ervan heeft vermeld op dit document, verbindt de verkoper zich ertoe om, naargelang de keuze van de koper, :
1) ofwel de volledige aankoopprijs van het dier terug te betalen aan de koper, op voorwaarde dat deze het dier teruggeeft aan de verkoper;
2) ofwel de koper een vergoeding te geven overeenkomend met 50% van de aankoopprijs van het dier indien de koper beslist het dier te houden;
3) ofwel het dier te vervangen door een dier van hetzelfde ras, geslacht, leeftijd en waarde. In dit geval moet het dier dat ter vervanging gegeven wordt het onderwerp uitmaken van een nieuwe waarborg gedekt door een nieuw garantiecertificaat.
De verkoper zal deze overeenkomst nakomen van zodra hij een schriftelijke verklaring, opgesteld door de dierenarts van de koper, heeft ontvangen.
In geval van betwisting door de verkoper kan deze op zijn kosten een tegenexpertise vragen door een dierenarts van zijn keuze. Indien geen akkoord kan bekomen worden, kunnen de koper en de verkoper met wederzijdse instemming een derde dierenarts aanstellen die een bindende diagnose zal stellen. De kosten die hieruit voortvloeien worden evenredig verdeeld over beide partijen.
OPGELET : kruis hieronder de aandoeningen aan die aanwezig zijn bij het verkochte dier
Cryptorchidie
Entropion
Ectropion
Navelbreuk
Art.3 : Ziekten (is verplicht overeenkomstig het kb van 17/02/1997)In geval van sterfte veroorzaakt door een van de ziekten vermeld in de onderstaande lijst verbindt de verkoper zich ertoe om de aankoopprijs van het dier terug te betalen of om het dier te vervangen overeenkomstig de bepalingen van artikel 4, op voorwaarde dat de symptomen ervan werden vastgesteld door een dierenarts binnen de periode zoals hieronder bepaald :
Hond : Hondeziekte (ziekte van Carrι) : periode van 10 dagen, beginnende op de dag na de overdracht
Parvovirose: periode van 10 dagen, beginnende op de dag na de overdracht
Hepatitis contagiosa canis : periode van 6 dagen, beginnende op de dag na de overdracht
Kat : Panleucopenie : periode van 10 dagen, beginnende op de dag na de overdracht
Infectieuze peritonitis : periode van 21 dagen, beginnende op de dag na de overdracht
Feline leucose : periode van 15 dagen, beginnende op de dag na de overdracht
Art.4 : Procedure voor vergoeding of vervanging in geval van sterfte ten gevolge van ιιn van de ziekten vermeld in art. 3
Indien de dierenarts, binnen de periode bepaald in art. 3, vermoedt dat het dier lijdt aan ιιn van deze aandoeningen, vermeldt hij dit in een schriftelijke en gedateerde verklaring waarin hij duidelijk de identiteit van het dier (signalement en, voor een hond, identificatienummer) en de eigenaar opneemt.
De koper is ertoe gehouden binnen de twee werkdagen na de vaststelling door de dierenarts een kopie van deze verklaring toe te sturen aan de verkoper, waarbij de poststempel geldt als bewijs.
Om recht te hebben op de waarborg bij overlijden of euthanasie van het dier ten gevolge van ιιn van de aandoeningen vermeld in artikel 3 dient de koper de aanwezigheid van de ziekte te laten bevestigen door een van de volgende laboratoria : faculteit diergeneeskunde - Universiteit Gent, facultι de mιdecine vιtιrinaire - Universitι de Liθge, CODA - Ukkel, ιιn van de Provinciale Laboratoria voor Dierenziektebestrijding of een Europese universitaire faculteit diergeneeskunde.
Het autopsieverslag dient duidelijk de identificatie van het dier te vermelden (signalement en, voor honden, het identificatienummer).
Wanneer aan de hierboven vermelde verplichtingen aangaande de verklaring van de dierenarts en de bevestiging van de diagnose is voldaan, verbindt de verkoper zich ertoe om, naargelang de keuze van de koper:
1) ofwel de volledige aankoopprijs van het dier terug te betalen aan de koper;
2) ofwel het dier te vervangen door een ander dier van hetzelfde ras, geslacht, leeftijd en waarde. In dit geval moet het dier dat ter vervanging gegeven wordt het onderwerp uitmaken van een nieuwe waarborg gedekt door een nieuw garantiecertificaat.
Indien de koper kiest voor de vervanging van het dier en de verkoper binnen een periode van acht maanden geen ander dier van hetzelfde ras, geslacht, leeftijd en waarde ter beschikking heeft gesteld, wordt de aankoopprijs volledig terugbetaald.
Indien bovenstaande procedure werd gerespecteerd, verbindt de verkoper zich er eveneens toe de diergeneeskundige en farmaceutische kosten ten gevolge van de ziekte, bewezen aan de hand van betalingsbewijzen, terug te betalen aan de koper en dit tot een maximum van 30% van de aankoopprijs van het dier.
Art. 5 Doorverkoop aan een derde persoon
Indien de koper het dier doorverkoopt aan een derde persoon, verliest hij zijn recht op waarborg vermeld in art. 2 en 3.
Art. 6 Rechtbank
Enkel de Belgische rechtbanken zijn bevoegd in geval van betwisting.
Bijgevoegde documenten :
- paspoort (*)
- vaccinatieboekje (*)
- definitief identificatie- en registratiecertificaat (*)
Opgemaakt in twee exemplaren**
Verkoper: Koper:
Handtekening Handtekening
dit certificaat is enkel geldig indien het werd ondertekend door beide partijen
(*) het onnodige doorstrepen
(**) het tweede exemplaar moet bewaard worden door de verantwoordelijke van de inrichting. _________________ Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.......... |
|
| Naar boven |
|
 |
Steffie Moderator-team

|
Geplaatst: zo feb 10, 2008 4:18 pm Onderwerp: |
|
|
Ik zit nog steeds te wachten op het rapport mbt. deze posting (andere forum) en uitspraak destijds van Yvonne zelf:
Mbt. de gezondheidstoestand van de pups, waren er geen onregelmatigheden. .
* er werden geen zieke dieren aangetroffen noch onregelmatigheden vastgesteld die ziekte-insleep zouden kunnen bevorderen
* hokken waren proper en goed onderhouden
* ingevoerde pups worden bij ontvangst ontwormd, igv vlooien wordt er ook ontvlooit
met frontline en vaccinaties worden toegediend volgens schema 6-9-weken.
(tevens zijn (primo) vaccinaties van honden/katten NIET wettelijk
verplicht; de garantie wordt geboden door het waarborgcertificaat en indien de
fokker/verkoper overtuigd is dat hij de gezondheid kan waarborgen door andere
voorzorgsmaatregelen dan vaccinatie, staat hem dat vrij daarvoor te kiezen)
Yvonne nav. deze quote ben ik alvast zo vrij geweest om een globale indruk te geven van het rapport, de aktieve forumleden in dit topic zullen er geen bezwaar tegen hebben neem ik aan.
Je mag het er zelf helemaal opzetten Yvonne.
felix schreef:
Het rapport van de dieren welzijn en cites volgt en zal worden vertoond op dit forum.
Felix _________________ Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.......... |
|
| Naar boven |
|
 |
Steffie Moderator-team

|
Geplaatst: di feb 12, 2008 2:23 pm Onderwerp: |
|
|
Mevr. Yvonne Crama heeft 3 erkende inrichtingen, gelegen in de Bosuil 6 te
Hoogstraten (Wortel)
1) de handelszaak "Happy Animals"
2) de kwekerij "Happy Dog"
3) het pension "Felix"
Erkenningsnummer hk10100831
Kennel vd Handyhoeve
http://www.fci.be/affixes.asp?lang=en&l=HA _________________ Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.......... |
|
| Naar boven |
|
 |
Race-fanaatje
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 4:07 pm Onderwerp: |
|
|
Steffie, hoi, ik kreeg te horen van de redactie van SBS6 dat de uitzending
over Yvonne op 2 of 9 maart zal worden uitgezonden, maar laten we
voor de zekerheid vanaf 17 februari maar gaan kijken.
Ik wil nog even doorgeven dat het met Bliksem de goeie kant opgaat
Na een moeizame start van 2/3 weken.
We hebben nu alleen moeite met het zindelijk maken van hem, is onze
eigen schuld, omdat we hem vertroeteld hebben de eerste weken  |
|
| Naar boven |
|
 |
Steffie Moderator-team

|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 4:17 pm Onderwerp: |
|
|
Fijn dat je er hier ook bij bent.
Zou je aub. je verhaal hier nog eens willen posten, want ik mag die postings niet zomaar van het andere forum overnemen.
Ik ben daar geen beheerder, en geen eigenaar, dus meer dan mijn eigen postings meenemen kan ik niet.
Ik kan daar in feite niet eens meer als Steffie inloggen, noch in mijn mailbox, maar ik zeg maar: Alles komt goed.
Als we toch nog een paar weken de tijd hebben, kunnen we net zo goed hier de draad van het topic oppakken vanaf jou en wellicht melden zich nog andere "oude" gedupeerden, met hun verhaal.
Zet hem op, en ik zal Yvonne dan maar weer een mail sturen en haar in kennis stellen van het bestaan van dit topic zo gauw jij het geopend hebt met je eigen verhaal. _________________ Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.......... |
|
| Naar boven |
|
 |
Steffie Moderator-team

|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 4:31 pm Onderwerp: |
|
|
Even iets anders:
Wil degene die een bepaald Dierenpaspoort heeft doorgestuurd aub. even kontakt met me opnemen, want we hebben toen volgens mij wat overzien.
En wel om de volgende reden:
Ik zit Dierenpaspoorten door te zoeken die zijn opgestuurd destijds. Ik spreek nu over tijdvak mei 2006.
Het is mij niet bekend wie de eigenaars zijn van deze boomerpup geboren op 31-10-2005 en in welk topic dit zou thuishoren, maar al zoekende viel me iets op en ik vond dit:
Quote gevonden op een website van een aangesloten kennelhouder van de VBK:
BETROUWBARE KENNELHOUDERS
Een pup van een bij de VBK aangesloten kennelhouder is daarom een verstandige keuze. Niet alleen bent u verzekerd van een gezonde pup die alle noodzakelijke vaccinaties heeft gehad, maar ook ontvangt u bij aanschaf van een pup een officiλle koopovereenkomst en een Europees paspoort (te herkennen aan de tekst: 528-31-VBK). Daarnaast worden honden die aangekocht zijn via leden van de VBK automatisch geregistreerd in een centrale databank. In deze databank kunt u als (onafhankelijke) eigenaar meldingen doen over de gezondheid, het gedrag en algemene zaken. Bovendien wordt bij vermissing van uw hond de kans op een snelle hereniging vergroot. Meer over deze databank en de mogelijkheden vindt u op www.hondenmeldpunt.nl. De kennelhouders die deel uitmaken van van de VBK zijn stuk voor stuk betrouwbare adressen voor het aanschaffen van een pup.
Al met al genoeg redenen om uw pup met een gerust hart bij leden van de VBK aan te schaffen.
De eerste pagina van het paspoort toont:
Een pup van de VBK, waarvan met een sticker Yvonne Crama als eigenaar staat vermeld..............????????????
De pup was gechipt.
 _________________ Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.......... |
|
| Naar boven |
|
 |
Psycho-Mum
|
Geplaatst: di feb 26, 2008 10:05 am Onderwerp: Uitzending "Das je goed recht" |
|
|
Hoi Steffi!
Dus daar zijn we weer! We hebben het inmiddels schriftelijk van SBS6 dat de uitzending over Yvonne Crama op 02-03-2008 om 21.30 uitgestraalt wordt.
Verder hebben wij een site voor gedupeerden geopend. Hier kan iedereen die nare ervaringen met deze mevrouw heeft gemaakt van gedachten uitwisselen met andere betrokkenen.
Mag ik de link hier plaatsen? |
|
| Naar boven |
|
 |
Steffie Moderator-team

|
Geplaatst: di feb 26, 2008 10:11 am Onderwerp: |
|
|
Zeker mag je dat. Zou je nog even hier je verhaal willen posten aub.
Gewoon een korte samenvatting en wat je zelf al allemaal ondernomen hebt al dan niet in groepsverband samen met andere gedupeerden.
Samen staan jullie sterk, en er gebeurd tenminste al iets gerichts. _________________ Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.......... |
|
| Naar boven |
|
 |
Steffie Moderator-team

|
Geplaatst: di feb 26, 2008 11:03 am Onderwerp: |
|
|
Als ik het me trouwens goed kan herinneren heeft STOP Stichting tegen Oplichtingspraktijken ook al iets positiefs kunnen betekenen voor een gedupeerde van Yvonne Crama.
In hun rubriek "Verhalen" staat een mooi artikel te lezen over honden kopen op Marktplaats en andere verkoopsites.
Getild uit de Panorama
Bron van het artikel: www.stichting-stop.nl _________________ Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.......... |
|
| Naar boven |
|
 |
Race-fanaatje
|
Geplaatst: di feb 26, 2008 5:35 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Ik ben Marina en ook een soort van slachtoffer van Yvonne Crama, wij hebben 5 januari een pup (Bliksem)gekocht bij haar, de eerste weken waren spannend, jullie kennen het verhaal allemaal zelf wel, ziek, zwak, diaree, zwakker, enz. enz.
Hij was ondervoed, achterstand doordat hij te vroeg bij zijn moeder is weggehaald, uitgedroogd en hij bleek zeker 3 weken jonger te zijn dat Yvonne zei.
Door de juiste behandeling van de dierenarts gaat het nu goed met hem, Bliksem heeft verschillende infusen en een anabole shot gehad. Met Bliksem gaat het nu super !
Maar het had een hele andere kant op kunnen gaan, denk maar eens aan Zippo en misschien hebben jullie zelf ook een verhaal, plaats het alsjeblieft!!!
Waar het om gaat is:
YVONNE MOET GESTOPT WORDEN !!!
Vandaar dat ik deze hyves ben gestart http://antiyv.hyves.nl/ alle mensen die we tegen kunnen houden is mee genomen, graag wil ik ook adviezen over hoe we het nog meer in de publiciteit kunnen brengen.
Claudia plaatst al steeds oproepen op Marktplaats, super Claudia
SCHREEUW HET VOORT, YVONNE CRAMA MOET GESTOPT WORDEN !!! |
|
| Naar boven |
|
 |
Steffie Moderator-team

|
Geplaatst: wo feb 27, 2008 6:48 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb inmiddels 4 dierenpaspoorten en verdere gegevens (uitslagen van onderzoeken) ontvangen van verschillende kopers uit verschillende steden die een pup bij Yvonne hebben gekocht.
Meerdere pups overleden aan Parvo!!!!!!!!!!! Alle vier de dierenpaspoorten afgestempeld door dezelfde DA in Polen, omgeving Wroclaw.
 _________________ Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.......... |
|
| Naar boven |
|
 |
Eva3
|
Geplaatst: vr feb 29, 2008 4:00 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Hier ben ik weer. Ik ben benieuwd naar de uitzending zondag.
Het gaat inmiddels redelijk goed met onze hond Veda.
Helaas is Yvonne nogsteeds bezig met haar niet dierenvriendelijke praktijken.
Steffie heb je nog wel het paspoortje van Veda? Anders stuur ik het nog wel een keertje op.
Groetjes!
Eva |
|
| Naar boven |
|
 |
Steffie Moderator-team

|
Geplaatst: vr feb 29, 2008 4:40 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb het (nog ) Eva3, leuk dat je er bent.
Zou je even een samenvatting wewillen geven mbt. de aankoop van jouw pup.
Paspoortje Veda:
 _________________ Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid..........
Laatst aangepast door Steffie op vr feb 29, 2008 5:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt. |
|
| Naar boven |
|
 |
Eva3
|
Geplaatst: vr feb 29, 2008 5:34 pm Onderwerp: |
|
|
Wij waren al een tijdje op zoek naar een kortharige bruine dwergteckel.31 juli 2007 zag ik een advertentie op marktplaats. Er waren 2 bruine dwergteckeltjes te koop een reutje en een teefje. Enthousiast hebben wij de volgende dag contact opgenomen. Wij mochten smiddags komen kijken. Toen we daar aankamen zaten de 2 kleintjes in een soort ren midden op het grasveld. Ze waren een beetje bruin/zwart. Die mw zei dat ze zeker te weten bruin zouden worden. Ze is nu PIKzwart. Alleen in de zon heeft ze een bruin koppie. We waren eigenlijk al meteen verkocht. Ik had eerder op internet gelezen dat je altijd moet vragen of je de moeder mocht zien. Dit had ik gevraagd en die mw zei toen "ik heb de moeder niet". Verder niet echt op ingegeaan we waren veel te veel bezig met de kleine. Uiteindelijk hebben we het teefje mee naar huis genomen. We hebben haar Veda genoemd.
Veda heeft sinds we haar hebben gekocht altijd wat gemankeerd. Ze is nu 7 maanden. Naar mijn idee is ze veel te vroeg bij haar moeder weggenomen. Ze was namelijk 8 weken toen we haar kregen en ze kwam uit polen. Dus ze heeft waarschijnlijk een paar dagen in de auto gezeten om naar Nederland te komen. Veda is sinds ze bij ons is erg aanhankelijk. Ze slaapt daarom nogsteeds op onze slaapkamer. Ze at in het begin slecht. Toen we haar een paar dagen hadden had ze schilfers op haar huid en vlooien.
Pas geleden heeft ze kennelhoest gehad. Sindsdien hoest ze .Ze heeft ook prednison gehad te kijken of het astma is of een allergie. Ze krabt zich ook erg veel want ze heeft weer schilfers.
Ik heb Handyhoeve gebeld om te vragen of ze misschien het telefoonnummer had van de mensen die Veda's broertje hebben gekocht om te vragen of die ook vanalles mankeert. Ze had geen nummer vertelde ze. Ze vertelde ook dat ze nog nooit iets had gehoord over zieke hondjes die ze daar hadden gekocht. Ze vertelde dat ze nu ook teckeltjes had rondlopen maar dat die niets mankeerden.
groetjes Eva |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|